Venetian Life (Barnes & Noble Digital Library) by William Dean Howells

By William Dean Howells

On the outbreak of the Civil battle, Howells used to be appointed usa consul in Venice, Italy. In Venetian Life, an totally enticing travelogue, Howells revises a chain of commute letters he had written approximately his studies in Venice for the Boston Advertiser. sincere in its love for (yet soreness in) Venice, it might be via Italian Journeys.

Show description

Read or Download Venetian Life (Barnes & Noble Digital Library) PDF

Similar italy books

Venetian Life (Barnes & Noble Digital Library)

On the outbreak of the Civil struggle, Howells used to be appointed usa consul in Venice, Italy. In Venetian existence, an totally attractive travelogue, Howells revises a sequence of go back and forth letters he had written approximately his reviews in Venice for the Boston Advertiser. sincere in its love for (yet soreness in) Venice, it might be by means of Italian trips.

The Patron's Payoff: Conspicuous Commissions in Italian Renaissance Art

Within the Patron's Payoff, Jonathan Nelson and Richard Zeckhauser observe the leading edge tools of data economics to the research of artwork. Their findings, written in hugely obtainable prose, are brilliant and significant. construction on 3 monetary concepts--signaling, signposting, and stretching--the booklet develops the 1st systematic technique for assessing the which means of paintings patronage and gives a huge and invaluable framework for figuring out how artworks functioned in Renaissance Italy.

Governance and Grievance: Habsburg Policy and Italian Tyrol in the Eighteenth Century

Governance and complaint touches on quite a few elements of Habsburg family coverage, targeting how the rulers inspired and have been inspired via advancements in either Italian and German Tyrol, and the way they used to virtue the competing nearby pursuits.

Galileo's Telescope: A European Story

Among 1608 and 1610 the cover of the evening sky replaced without end, ripped open through an item created virtually by chance: a cylinder with lenses at either ends. Galileo’s Telescope tells the tale of the way an creative optical gadget developed from a toy-like interest right into a precision clinical device, all in many years.

Extra resources for Venetian Life (Barnes & Noble Digital Library)

Sample text

Le storie sono sull’anello superiore. Gli archi gotici polilobati si semplificano, le colonne si alternano a gruppi di statue. In quest’impresa di grande respiro i rilievi con le Storie di Cristo sono nove e si articolano tra figure di profeti aggettanti. Il racconto è dinamico, espressivo, ricco. Lo spirito è più vicino a quello di Giotto, che Giovanni affiancherà con le sculture per l’altare della Cappella degli Scrovegni: umanità e drammaticità caratterizzano il racconto di Giovanni. Ma per intendere fino in fondo la sua spiritualità, espressa anche in alcuni crocifissi in legno e avorio, occorre meditare al sepolcro di Margherita di Brabante, moglie di Arrigo VII di Lussemburgo, attualmente diviso tra il Museo di Sant’Agostino e quello di Palazzo Spinola a Genova.

Ha, apparentemente, la testa di una regina, con la corona e con una treccia che le ordina i capelli allo scopo di evidenziare il morbido volume del volto. Ma è quello che avviene sul suo corpo a rappresentare un’assoluta novità: non due putti composti e atteggiati, ma due infanti rapaci le si avvinghiano ai seni per prendere il latte attraverso le pieghe attente della veste. Si arrampicano su di lei e si abbandonano come mai si era visto prima, e le forme del corpo si sentono sotto i panni per la necessità di dare appiglio ai due bambini voraci.

Alla grandiosa figura introduce un doppio ordine di colonne mosaicate, con gli effetti naturalistici di motivi vegetali stilizzati: un trasferimento in terra del Paradiso terrestre. Siamo intorno al 1145, anche se alcuni studiosi, da Bottari a Samonà, hanno proposto una datazione più avanzata, di circa un secolo, pensando a un riadattamento successivo rispetto all’inizio della decorazione musiva. Quale che sia la data di questa meravigliosa invenzione – anche quella intermedia, tra la morte di Ruggero, che determinò una sosta del cantiere, e la ripresa, nel 1160, 1170, o addirittura nel 1215 – la solennità dell’immagine divina non preclude l’idea di una benevolenza che è protezione, umana e spirituale.

Download PDF sample

Rated 4.89 of 5 – based on 31 votes